Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít
Index » Triatlonový trénink » kolo pro sezónu 2007 a počítám, že několik dalších

kolo pro sezónu 2007 a počítám, že několik dalších

Nalezené položky: 50 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
avatar

Celkem 5414 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:27 (2008)
půlmaraton: 1:44:14 (2009)
maraton: 4:55:57 (2007)

Jecminek.Maselnik muž 21.01.2007 16:58:30

nejsem gramofil. Jako metrákový člověk řeším na 1. místě odolnost. Závodit se na kole stejně nechystám, pouze pár triatlonů. Ksyria elite nevypají zle a ve hře mám ještě něco od campy, třeba zondy nebo tak něco. Nejsem naštěstí tak zkušený cyklista, abych poznal, co znamená, že ráfek „nejde“ ;-). Každopádně díky za názor. Pozn. jestli si dám do výpletu ploché dráty nebo ne snad záleží na mně ne, to nezávisí až tak ráfku. Nebo se pletu?

avatar

Celkem 4546 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:44:11 (2011)
půlmaraton: 1:37:29 (2010)
maraton: 3:38:05 (2010)

MZ muž 21.01.2007 18:05:25

Tyhle kola (Ksyria, Cosmicy, Zondy) se prodávají pouze komplet vypletená i s náboji. Samotný ráfek je už jen jako náhradní díl a jiné, než originální dráty a náboje k těm ráfkům nejdou.

V případě kol jsou ty gramy důležitější, než v případě rámu. To kolo, když má na obvodu vyšší hmotnost, tak se hůře roztáčí, je na to potřeba víc síly. Na rovině to nevadí, tam se rozjedeš a jedeš stejnou rychlostí, tam je ta vyšší hmotnost i výhodou (Sosenka při rekordu na dráze v hodinovce měl zadní ráfek asi 3kg těžký), ale když se jezdí v kopcích, kde se často mění rychlost, tak tam je výhodou mít co nejlehčí kola(hlavně na obvodu, to znamená mít i co nejlehčí pláště). Říká se, že ušetřit 100g na kolech se rovná 1kg na rámu a komponentech. V případě kol se vyplatí na hmotnost koukat. Ksyria, Zondy nebo i Fulcrum racing, to jsou podobná kola, se kterýmy chybu neuděláš.

Já mám zkušenost jenom s Ksyriema, mám 80kg a po dvou letech by na ně nebylo potřeba sáhnout, jenže na podzim jsem trefil zadním kolem kámen v 50km/h. Ráfek se v jednom místě na obvodu prohnul dovnitř, v plášti i duši centimetr díra. Když jsem ten ráfek zkoušel srovnat, tak se kousek uštípl. Sezonu jsem na tom ještě v pohodě dojezdil a na začátku prosince kolo poslal na výměnu ráfku. I po tý ráně, co to kolo dostalo, tak se nehnulo do strany ani na výšku ani o milimetr, nebýt toho ráfku, nebylo by potřeba vůbec centrovat. Rekl bych, že to jsou držáky i pro vyšší váhy.

avatar

Koryčany

Celkem 1601 km
Minulý měsíc 0 km

Devce žena 25.01.2007 13:31:41

Sice to sem uplne nepatri, ale kdyz uz je tu rec o silnicnim kole zajimalo by me, jaky je rozdil mezi silnicnim ramem a triatlonovym? Ted mam na mysli geometrii – vzdycky se mi zda, ze IM maji ty ramy nejako jakoby vic „kolme“ (ted mam na mysli tu trubku, kde je smyk) a tim padem to vypada, jako by ten jejich poleh na hrazde byl i pohodlny:)

Motto: Všechno jde, když se chce....
avatar

Celkem 65994 km
Minulý měsíc 200 km
10 km: 0:36:02 (2007)
půlmaraton: 1:20:04 (2009)
maraton: 2:57:46 (2012)

ironman muž 25.01.2007 15:23:40

ano sedlova trubka je vice kolma, blize ke stredu slapani. No v dnesni dobe bych rekl, ze uz se az tak neresi. Dalsi takovou specialitou ironmanskou jsou kola velikosti 26", jejichz vyhodou je lepsi drzeni plynule tempa. Nevyhodu pak je pomalost v nastupu a po prechodu na draftovy styl kratkeho triatlonu se jiz pouzivaji jen na dlouhych tratich. U nas az tak moc videt nejsou ze sirsi spicky je krome me vozi snad jen Pavel Kasparek. Drive vozil Pilousek, Dvorak …

Motto: Never give up!!!
avatar

Liberec

Albert muž 26.01.2007 08:58:39

Ad ocelové rámy: Dneska se na oceli staví jen špičková maloseriová výroba a potom ten úplně největší šrot v supermarketech. Není tedy ocel jako ocel, a mluvíme li o rámu pro závodění tak samozřejmě připadá v úvahu jen ta první varianta. Ocel je dneska záležitost pro fajnšmekry, tudíž kvalitní, lehká, a bohužel taky pěkně drahá. V podstatě jsou dvě možnosti – první je nechat si rám postavit na míru od některého českého (nemusí být podmínka dělají je i jinde :) ) rámaře. Bohužel se zdá že s tím pomalu končí (viz. R. Pavlik – Sfinx, který firmu zavřel, ale prý ještě staví kusovky.), další jména pro hledání kontaktů – Kovářík, Bareš. Je ale potřeba počítat minimálně se 20 tisícema za rám.

Druhá varianta je jít po „hotovém“ rámu. Obvykle se v nabídkách italských top fírem vyskytuje minimálně jeden – Colnago Master, Basso Viper a další. Ovšem cenově je to ještě dál, ten master stojí 36–40 podle vidilice.

Zkrátka svět chce karbon, tak všichni sekají karbon, tak to prostě je. Už neplatí ani mistrův epitaf že budoucnost patří aluminiu :)

avatar

Praha

pug muž 31.01.2007 14:22:15

Ocelový komplet se 105 výbavou je kupříkladu i zde. Náhodou se mi dostal do ruky včera katalog. http://www.lemond.cz/2007/sarthe.php

Kdo chce najít, najde. A ta firma tvrdí, že lze ušít rám na míru po dohodě s lokálním dodavatelem.

avatar

Celkem 5414 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:27 (2008)
půlmaraton: 1:44:14 (2009)
maraton: 4:55:57 (2007)

Jecminek.Maselnik muž 31.01.2007 14:34:18

pěkné kolo, bohužel odpovídá tomu, o čem jsme tady už psali, tedy že ocílky, co se teď dají koupit a k něčemu jsou, znamenají spíše specialitku pro fajnšmekry, protože kolo ve stopětce za 55 000,– mi už trochu připomíná drahotu. Já se nakonec už rozhodl, vykašlal na karbon a jdu do Duratecu Cyborg R14. S centaurem a cosmicama budu pořád o dost níž, než u výše zmíněné ocílky. Měl jsem možnost si kolo na tomto rámu zkusit a díky zadní prohýbané stavbě mi příjde na hliník i celkem komfortní. Takže už se těším, až dorazí;-)

avatar

Liberec

Albert muž 31.01.2007 16:59:31

Dobrá volba. On není hliník jako hliník a totéž platí o karbonu. I na něm může bejt rám postavenej tuhej tak že kostitřas je proti tomu full :) Tak ať to jezdí.

avatar

Celkem 4546 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:44:11 (2011)
půlmaraton: 1:37:29 (2010)
maraton: 3:38:05 (2010)

MZ muž 31.01.2007 19:04:19

[quote=Jecminek­.Maselnik]Měl jsem možnost si kolo na tomto rámu zkusit a díky zadní prohýbané stavbě mi příjde na hliník i celkem komfortní. Takže už se těším, až dorazí;-)[/quote] Durateca s karbonovou vidlí jezdim druhou sezonu a přijde mi pohodlnější, než starý ocelový favorit, nebo Amulet tour, co mam jako zimáka teď. Dobrá volba, určitě budeš spokojený.

avatar

Celkem 5414 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:27 (2008)
půlmaraton: 1:44:14 (2009)
maraton: 4:55:57 (2007)

Jecminek.Maselnik muž 14.03.2007 21:29:37

takže včera večer jsem si durateca přebral a dnes na něm poprvé vyrazil na cca 70km. Mám-li hodnotit pocity, tak jednoznačně nadšení. První výlet a oproti předchozím letům nemám pocity mrtvosti už po 20-ti km (i když tady asi hraje i to, že už cca 2 měsíce celkem poctivě běhám), ale hlavně když za to zkusím trochu vzít, tak kolo přímo letí kupředu. Je to cítit hlavně při nástupech ze sedla. Ještě časem pořeším tt nástavec, ale to až bude chvíle stavit se do triexpert shopu.

avatar

Ostrava

NNN muž 15.03.2007 13:10:11

2 J.M : Pokud vyrazíš směrem na SV dej vědět, přidal bych se .

avatar

Celkem 5414 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:27 (2008)
půlmaraton: 1:44:14 (2009)
maraton: 4:55:57 (2007)

Jecminek.Maselnik muž 15.03.2007 13:16:49

co znamená SV, severovýchod? Omlouvám se za případnou neznalost.

avatar

Ostrava

NNN muž 15.03.2007 14:06:49

Bingo. No prostě někam blíž k Ostravě.

avatar

Pha Stodůlky, Rychlebské hory

Celkem 6326 km
Minulý měsíc 0 km
maraton: 3:23:36 (2008)

žula muž 15.03.2007 16:25:15

Vzhledem k tomu, že jsem původně žádné kolo nechtěl, tak po diskuzi tady v sekci jsem se rozhodl nějaké pořídit. Ale nevím jestli jeté nebo nové. Chci do toho vrazit maximálně dvacítku, což za nové asi nebude žádná sláva, nadruhou stranu kupovat jeté může být riskantní. Co byste doporučovali? A dále, jelikož jsem v kolech a zvláště silničních (naposled jsem měl na základce před miliónem let favorita) nedotčený, jak velký rám potřebuji při výšce 179 cm, nejlépe na TT? A co třeba tohle, co si o tom myslíte http://www.triexpert.cz/…r/centurion/ ? díky za tipy

avatar

Celkem 5414 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:27 (2008)
půlmaraton: 1:44:14 (2009)
maraton: 4:55:57 (2007)

Jecminek.Maselnik muž 15.03.2007 17:40:02

2NNN na tu stranu mně to moc netáhne, ale jestli mi žena dovolí kolo do Beskyd, tak se zahlásím.

2Žula: jsem nepřítel bazaru, zejména u věcí, kde lze poměrně snadno maskovat závažné vady (jako třeba bouchnutý rám). Jeté kolo bych koupil jedině od známého, jehož historii znám. To kolo v linku vypadá zdánlivě dobře, cena je skvělá, ale při bližším pohledu bych řekl, že už toho má fakt hodně za sebou. Za ty peníze, co máš, bych se podíval po starším novém modelu třeba tady ten: [url]http://www­.bradsky.cz/in­dex.php?main_pa­ge=product_in­fo&cPath=87_4&pro­ducts_id=234[/ur­l] nebo toto [url]http://www­.merida-bike.cz/prodej/ROAD-903–18[/url] jsou solidní kola ve slušné výbavě, které Ti můžou za rozumnou cenu udělat službu pár let, než se rozmyslíš, jestli Ti stojí za to, vzít něco lepšího/dražšího, nebo taky ne. Celkem chválu jsem četl i na kola od Pells na rámu speedy: [url]http://pcs­hop.pells.cz/shop/de­fault.asp?cls=sto­item&stiid=12147[/ur­l]. Dvacet tisíc už je dost na to, abych koupil i slušný nový stroj. Sice nebude vypadat až tak našláple, ale bude nový. Při výšce 179 bych se asi díval po rámu 56–58, nicméně nejlepší je vyzkoušet.

avatar

Ostrava

NNN muž 16.03.2007 08:49:57

2 J.M : To by šlo, Beskydy jsou na „dostřel“.

avatar

Brno

Celkem 5681 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:36:10 (2009)
maraton: 3:28:59 (2007)

vl001 muž 16.03.2007 09:50:03

[quote=žula]A co třeba tohle, co si o tom myslíte http://www.triexpert.cz/…r/centurion/ ? díky za tipy[/quote] Ten speciál mi přijde jako jediné kolo naprosto nevhodný. Na 26" se dnes už prakticky nejezdí. No kdybys měl na trénink starého favorita a chtěl to za levný peníz jen jako speciál na dlouhý TT, tak budiž, jinak nebrat.

Znám pár lidí, co jezdí i jetá kola a pořídili za dobrý peníz zajímavé kousky. Chce to však mít dost času anebo štěstí. Já sám měl první kolo z druhé ruky, velmi dobrá koupě delšího rámu s Campagnolo Record. Se všemi originálními díly je dodnes pojízdné, vydrželo přes 20 let. Loni jsem si koupil nové :)

avatar

Liberec

Albert muž 16.03.2007 21:09:19

Já bych se jeté silničky taky nebál, přece jenom není to horský kolo takže bývají ve slušném stavu. Samozřejmě to chce jasný původ, ideálně tak jak píše Ječmínek od známeho. A pak taky důkladně prohlédnout, nejlepší je se na tom kus svézt.

Určitě se tak dá koupit lepší kolo než nové za 20, protože to bude těžký (bohužel doslova) kompromis. Základ je podle mě kvalitní rám, zbytek se dá postupně vylepšovat. No a nové kolo za 20 prostě dobrý rám na seriozní závodění mít nebude, protože to je tak cena slušné rámové sady. A pokud bude rám slušný, tak se musí ubrat někde jinde.

A i když na 100% platí, že co není v nohách, kolo nezachrání, tak 180km při dlouhém TT už je dost dlouhá doba na to, aby se člověk trápil na něčem co nejede.

Co se velikosti rámu týká tak to kolik měříš není všechno. Hodně záleží taky na tom jak máš dlouhý nohy, případně jestli ten rám má sloping a další věci. Každopádně na dlouhý TT se doporučují spíš menší rámy vzhledem k tomu že se leží v hrazdě. Na krátký nevím, ale připadá mi že tam už je to klasická cyklistika, takže nic zvláštního. Výbornej server pro nalezení optimální geometrie kola podle tělesných rozměrů je www.wrenchscience.com – sekce Fit System – je nutná bezplatná registrace. Funguje to velmi dobře, a hlavně ti to krom velikosti rámu určí take další důležité rozměry – například šířku řidítek, vzdálenost sedlovka – řidítka (tedy délku představce) atd. Užitečná kalkulačka :)

avatar

Pha Stodůlky, Rychlebské hory

Celkem 6326 km
Minulý měsíc 0 km
maraton: 3:23:36 (2008)

žula muž 19.03.2007 09:48:03

díky za názory, jinak fakt si nědělám ambice, že bych chtěl závodit (třeba dlouhý TT , chci to jen zkusit/přežít a pak se uvidí). A super kolo k tomu mít nemusím. Navíc teď jezdím do práce a z práce na MTB, něco lehce přes 3000 km ročně a pokud bych nahradil MTB´za silniční + nějaký tréning navíc, tak bych na to spíš chtěl právě nějaký dobrý poměr výkon/cena. Třeba toho budu za rok dva litovat, ale teď zvolím asi „kompromis“. V nejhorším vyženu partnerku do práce, abych měl na lepší kolo :-)).

avatar

Celkem 65994 km
Minulý měsíc 200 km
10 km: 0:36:02 (2007)
půlmaraton: 1:20:04 (2009)
maraton: 2:57:46 (2012)

ironman muž 19.03.2007 17:16:09

to zula: to kolo je po Karlovi HAJKOVI a je to velmi slusny stroj. K Vl001, ano na 26" se u nas nejezdi, doporucuji vyrazit za hranice na nejakeho IM, kde se se 26" setkas stale ve velke mire. Hlavnim duvodem je pratelstejsi – mene narocny zpusob jizdy na tak dlouhe trati, jako je 180km pri IM. Na 26" udrzis lepe tempo, do kopce je mene silove. Vim o cem mluvim, mam jiz 3 IM stroj. Pred tim jsem jezdil v kratkem 10let klasiku. Jinak
pro zajimavost, u nas jezdi krome me treba Pavel Kasparek a vzhledem k tomu, jaky je to borec a kolikrat dal IM pod 9 ( v jeho pripade pod 8:30h) tak myslim neni treba dale rozvadet. Drive jezdil treba Strang, na MCR v Sadske v roce tusim 2000 deklasoval na trati 3/4 celou ceskou spicku vcetne Vabra.

Motto: Never give up!!!
Nalezené položky: 50 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.