Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít
Index » Běžecký trénink » Začátečník a bolest achilovek

Začátečník a bolest achilovek

Nalezené položky: 6 První Předchozí | 1 | Další Poslední
avatar

toncek muž 06.05.2010 00:04:58

Dobrý den,

jsem začátečník co se týče běhání. Ovšem co se týče sportu a pohybu, nejsem na tom jinak špatně – cca 8 let jsem hrál závodně tenis. I nyní sportujuju cca 3× týdně mimo běh (in-line brusle, plavání, squash atd.) podle času, počasí a nálady.

Běhat jsem začal někdy na konci března. Nejdřív dost nepravidelně – pouze 1× týdně asi 20 minut souvislého běhu. Poslední 3 týdny se mi však daří běhat 2–3× týdně. Nyní zvládám asi 45 minut souvislého běhu v nějakém normálním tempu. Různorodý terén – roviny, kopce vše na asfaltu.

Poslední týden však někdy již při běhu po nějaké době pociťuji bolest achilovek. Jinak je vše v pohodě, udýchám to, nohy bolí tak nějak normálně, že prostě něco dělají. Ta bolest je taková nepravidelná při běhu, jen sem tam, mě v jedné či druhé achilovce jakoby píchá a po chvilce to odezní.

Po doběhní a uplynutí nějaké doby, mi však v těch achilovkách jakoby „cuká“ a prostě je „cítím“. Když propnu chodidlo, tak je to takový nepříjemný pocit.

Je to normální? Jsou nohy a achilovky jen unavené po běhu? Nebo je to třeba přětěžováním? Problém s výdrží nemám, dokonce si myslím, že bych zvádl i hodinu souvislého běhu. Svaly mě nijak nebolí s dechem taky v pohodě.. Nebo to může být špatnou technikou běhu? Nerad bych něco zbytečně pokazil nebo se zranil. Běhání mě začalo bavit a rád bych se mu věnoval dál.

Co se týče obuvi, tak prozatím nemám běžečkou obuv, ale běhám v kvalitních tenisových botech (3000 Kč), které tlumí nárazy u paty. Nákup běžecké obuvi mám však určitě v plánu později (v létě).

Díky za reakce :-)

avatar

10 km: 0:35:54 (2018)
půlmaraton: 1:19:41 (2018)
maraton: 2:58:04 (2017)